Designeri sa s exteriérom auta vyhrali, dali mu ostrejšie tvary nárazníkov a väčšie otvory pre prívod chladiaceho vzduchu. Auto tak pôsobí športovejším dojmom. Súčasťou prednej masky je aj naďalej špecifické rebrovanie chladiča, ktoré je prepojené v tvare ľadviniek. Na tie nadväzujú nové svetlomety, ktoré sú v tejto generácií užšie a posadené nižšie. Štandardne sú vo full-LED technológií, v prípade záujmu o adaptívne LED (modrý akcent svetiel) si musí zákazník priplatiť. Na zadnej časti došlo k zmene grafiky zadných svetlometov a vykúkajúce výfuky majú zväčšený priemer z 90 až na 100 mm.
Pre tých najväčších fanúšikov si značka za príplatok pripravila M Sport packet a M Sport Pro packet. M Sport packet dopĺňa prednú masku o šesťuholníkový otvor a zadnú časť o rozmerný difúzor. M Sport Pro packet toho prináša podstatne viac! Týmto packetom sa exteriér rozšíri o ľadvinky so sieťovým výpletom, červené strmene bŕzd a o svetlá s matným pozadím. Ide o prvky typické pre BMW M3, ktoré sa takto prenášajú aj do novej generácie rady 3.
Nové sú aj farby, ktoré si je možné aplikovať na vašu novú trojku. Možnosti sa rozrástli o Skyscraper Grey, M Brooklyn Grey, Frozen Pure či o Frozen Tanzanite. Je možné si však vybrať aj z ďalších 150 možností, ktoré ponúka BMW Individual. A nakoniec to najdôležitejšie z áut, kolesá. Tie sú v ponuke od 17 až do 19 palcov (v prípade M packetov sú v ponuke 18 palcové kolesá, ktoré spolupracujú so športovým podvozkom a variabilným riadením).
Interiér trojky prevzala značka od elektrického kupé i4. Na palubnej doske pribudla zahnutá obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 14,9 palcov, ktorá je známa aj ako BMW Curved Display. Vedľa nej, za volantom, má vodič digitálne budíky na obrazovke s uhlopriečkou 12,3 palca. Tieto novinky sú súčasťou štandardnej výbavy bez ďalších príplatkov.
S novým modelom prichádza aj nový operačný systém BMW Operating System 8, ktorý ma podporu 5G siete s príplatkovou eSIM. Táto inovácia prináša veľa možností, ako napríklad aktualizáciu softvéru vzduchom či hlasové ovládanie. Auto si vďaka inováciám dokáže pamätať napríklad polohu sedadla alebo nastavenie vonkajších spätných zrkadiel. Nový systém zároveň prináša prepojenie s vaším smartfónom. Na diaľku tak dokážete zamknúť a odomknúť, sledovať okolie automobilu či zaslať trasu do navigácie. V prípade plug in hybridov je možné na diaľku nastavovať nabíjanie (harmonogram nabíjania alebo úroveň dobitia).
Aby to neostalo len pri technológiách, prestavbou prešiel aj stredový tunel. Ten sa značka rozhodla zjednodušiť a je na ňom podstatne menej fyzických tlačidiel (tradičné koliesko iDrive ostáva bez zmeny). V tejto časti zmizlo nastavovanie klimatizácie (to sa presunulo na dotykovú obrazovku) a pribudol malý joystick prevodovky doplnený o krídelka na volante na manuálne radenie. Vo všetkých modeloch môžete počítať s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
K ďalším nemenej zaujímavým zmenám v interiéri patrí nová trojzónová klimatizácia, elektrochromatické spätné zrkadlo či navigácia BMW Maps. Za príplatok je možné doplniť svoju novú trojku o kožený volant, hliníkový dekor, športové sedadlá, audio systém Harman Kardon, nezávislé topenie alebo presklenú strechu.
Najprv potešíme všetkých fanúšikov benzínových a dieselových motorov. BMW sa ich neplánuje vzdať a v tejto rade ponúka širokú škálu áut na tento pohon. V prípade 4 valcov poháňaných 2,0 TwinPower Turbom sú v benzínovej variante v ponuke 318i (115kW), 320i (135kW) a 330i (180 kW). V dieselovej variante sú v ponuke 318d (110kW) a 320d (140 kW). V silnejšej 6 valcovej verzii s 3,0 TwinPower Turbom sú v ponuke M340i (275 kW), 330d (210 kW) a M340d (250 kW). Plug-in hybridy sú v ponuke 320e (150 kW) a 330e (215 kW). Súčasťou najvyšších modelov je pohon všetkých kolies xDrive, v prípade záujmu je možné dokúpiť aj pri slabších verziách.
Vzhľadom na dôležitosť udržateľnosti je potrebné spomenúť, že značka nezabúda ani na ekologické riešenia. Rada 3 sa môže pochváliť vysokým podielom recyklovaných materiálov. Druhotné suroviny predstavujú približne 50% materiálu použitého v hliníkových odliatkoch a 16% termoplastov je recyklovateľných.
Čo dodať na koniec? Nová rada 3 je inovatívna, pokroková a určite bude úspešná. Jej výrobu plánuje BMW odštartovať v júni. Globálny charakter radu 3 môžeme vidieť aj na tom, že jej výroba bude prebiehať nie len v domácom Mníchove, ale aj v Mexiku či v Číne. A aký je váš názor na najobľúbenejší voz nemeckej legendy?
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024